Υβριδική εκπαίδευση - τι είναι και πως αξιοποιείται την εποχή του COVID-19


Κατά την προετοιμασία για το άνοιγμα των σχολείων την εποχή της πανδημίας, όλο και περισσότερο έρχεται στο προσκήνιο το υβριδικό μοντέλο ως εναλλακτική μορφή εκπαίδευσης. Ο όρος “υβριδική” εκπαίδευση (blended ή hybrid learning) αναφέρεται στην παροχή προγραμμάτων εκπαίδευσης που συνδυάζουν παραδοσιακό χώρο διδασκαλίας και εκπαιδευτικές δραστηριότητες από απόσταση με την υποστήριξη της τεχνολογίας. (Hamburg, Cermian και Thij, 2002).

Το βελγικό πανεπιστήμιο KU Leuven έλαβε πρόσφατα το «Βραβείο EUNIS για το καλύτερο συνολικό εκπαιδευτικό χώρο με δυνατότητα AV 2020» από την ευρωπαϊκή πανεπιστημιακή ένωση EUNIS αφού χρησιμοποίησε την τεχνολογία ως σύμμαχο της εκπαίδευσης στην προσπάθεια πρόληψης της μετάδοσης της νόσου.

Η ιδέα πίσω από τις υβριδικές αίθουσες εκπαίδευσης είναι απλή : Ανάλογα με τις περιστάσεις, οι μαθητές, είτε θα έχουν φυσική παρουσία στην αίθουσα (σχολείου ή πανεπιστημίου) είτε θα υπάρχει δυνατότητα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, χωρίς όμως να χάνεται η επαφή με τον καθηγητή ή η αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών. Με αυτό το τρόπο, η υβριδική εκπαίδευση ανταποκρίνεται τόσο στην παραδοσιακή διαδικασία μάθησης όσο και στην αποτελεσματική εξ αποστάσεως εκπαίδευση αφού συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των δύο αυτών μοντέλων.

Τα πλεονεκτήματα

• Η παραδοσιακή διδασκαλία με την οποία όλοι οι μαθητές είναι εξοικειωμένοι, ως η πιο διαδεδομένη μέθοδος εκμάθησης, παραμένει ως έχει και συνδυάζεται με την αποτελεσματικότητα που παρέχει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αφού ο μαθητής καθορίζει το ατομικό του πρόγραμμα, η τάξη είναι συνεχώς προσβάσιμη και οι εξωτερικοί παράγοντες- όπως καθυστερήσεις και κόστος μετακινήσεων αλλά και φυσικά εμπόδια (ασθένεια)- περιορίζονται.
• Οι μαθητές εξοικειώνονται με την τεχνολογία και τα μέσα που παρέχει.
• Κεντρίζει το ενδιαφέρον των εκπαιδευόμενων και ενισχύεται η συνεργατική μάθηση και η αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών και καθηγητών.
• Δυνατότητα καταγραφής της διαδικασίας του μαθήματος, μέσω των μικροφώνων και των καμερών, το οποίο αποτελεί πολύτιμο οπτικοακουστικό υλικό για την διευκόλυνση των μαθητών.

Η οργάνωση της αίθουσας

Για την δημιουργία υβριδικών αιθουσών ή κάποιου αμφιθεάτρου, απαιτείται τεχνολογικό υπόβαθρο με σύγχρονο εξοπλισμό. Για παράδειγμα, θα χρειαστεί οθόνη ή σειρά οθονών (video wall) που θα επιτρέψουν τόσο στον καθηγητή όσο και στους μαθητές της τάξης να έχουν οπτική επαφή με τους μαθητές που βρίσκονται στο σπίτι. Σημαντική επίσης, είναι η τοποθέτηση μιας κάμερας ή πολλών καμερών, όπως τα μοντέλα PTZ με περιστρεφόμενη κεφαλή και γωνία θέασης έως 340°, ώστε οι απομακρυσμένοι μαθητές να να έχουν πανοραμική οπτική της αίθουσας.

Τα ποιοτικά μικρόφωνα διασφαλίζουν ότι οι απομακρυσμένοι μαθητές μπορούν να ακούσουν καθαρά τους συμμαθητές και τον καθηγητή στην αίθουσα ( απαραίτητη η λειτουργία echo cancellation για ήχο χωρίς αντήχηση). Αυτά θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στην οροφή ή σε θέσεις καθίσματος αναλόγως την αίθουσα.

Η τεχνολογία, με την σωστή χρήση της, μπορεί να αποτελέσει σημαντικό σύμμαχο κατά της νέας πανδημίας αλλά και με το πέρας αυτής, αναβαθμίζοντας την εκπαιδευτική εμπειρία και παρέχοντας ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλους τους μαθητές.


 Technologia twitterTechnologia facebookTechnologia youtubeTechnologia linkedinTechnologia instagram

 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

 

Μόνιτρος- Τεχνολογική Συστημάτων
Βιντεοπροβολείς - Τεχνολογική Συστημάτων
Συστήματα ήχου - Τεχνολογική Συστημάτων

Τεχνολογική Συστημάτων Α.Ε.

Πιστοποιημένη κατά ISO

Ακολουθήστε μας

Technologia twitterTechnologia facebookTechnologia youtubeTechnologia linkedinTechnologia instagram